Monday, September 22, 2014

[Guestpost] Spektor's Nails

Hello there! 

I'm Judith from Spektor's Nails and I'm blogging about nail polish and nail art for about three years now. I'm very excited to be a guest blogger for Danny today, thank you for having me! The thing is, everytime someone asks me to do a guest post I'm very happy and then I get very nervous. I want to do the best design ever, something I've never done before, but that usually doesn't work out. So I've been thinking about this a lot and finally decided to do something I have successfully done before. Play it safe, you might say!


I chose to do a dry marble design with a lot of beautiful fall/autumn colors. If you don't know how dry marbling works: you just add random blobs of polish onto your nail and then press a piece of a plastic bag on top to marble them together. That's basically it! I used China Glaze - Papaya Punch, China Glaze - Foie Gras, OPI - Skyfall and Anny - Latina. With hindsight this was quite a risky color choice, since it almost looks a bit messy. This technique works really great with blue or pink shades though, you should definitely try it once. 

Have a beautiful day!


Hallo ihr! 

Ich bin Judith und blogge seit drei Jahren über Nagellack und Nail Art auf Spektor's Nails. Ich freue mich sehr, für Danny Gastbloggerin sein zu dürfen, vielen Dank! Die Anfrage hat mich sehr gefreut, ich bin aber auch immer sehr nervös wenn es ums Gastbloggen geht. Da ich dann immer was Außergewöhnliches machen will, überlege ich tagelang hin und her und schlussendlich wird es dann doch einfach etwas, das sicher funktioniert.


Ich habe mich dann fürs „Dry Marbling“ entschieden... ähm Trockenmarmorieren?! :-D Sorry, auf Englisch klingt das schon ein bisschen hübscher. Auf jeden Fall, wenn ihr nicht wisst wie das geht: Ihr braucht einfach ein paar Lacke, dann tropft ihr die jeweils auf den Nagel und legt ein Stück Plastik oben drauf. So mischen sich dann die Farben, vorzugsweise zu einem hübschen Muster. Ich hab mich dieses Mal für Herbstfarben entschieden: China Glaze - Papaya Punch, China Glaze - Foie Gras, OPI - Skyfall und Anny - Latina. Ich glaube, die Farben hätten auch schief gehen können, aber probiert es auf jeden Fall mal mit Blau- oder Pinktönen, das finde ich immer sehr hübsch. 

Ich hoffe euch gefällt das Design und wünsche euch einen wunderschönen Tag!

________________________________________________________________________

Thank you so much Judith! I've never tried dry water marbling before. But I really should! This Design looks awesome and really super fall-y!

Danny